15 Ekim 2014 Çarşamba

Canını sıkma KURABİYE yap!



Canınız mı sıkkın, akşama arkadaşlar çaya mı gelecek, bütün dertler sizi mi buldu...girin mutfağa, açın son ses Norah Jones'u ve gelin chocolate chip cookie yapalım, yani nam-ı diğer damla çikolatalı kurabiyemiz.

Ben bu kurabiyeleri çok pratik bir tarifle yapıyorum, arkadaşlarım ve eşim de bu şekilde çok beğeniyor, bakalım siz de denediğinizde sevecek misiniz..

Malzemeler

200 gr tereyağı
250 gr şeker
1 adet yumurta
1 paket vanilya
300 gr un
1 paket kabartma tozu
150 gr damla çikolata
1 limon rendesi ve yarım limonun suyu

Yapılışı: Gelelim en zevkli kısma, Norah Jones arkada Chasing Pirates'i söylerken, hamurumuz için damla çikolatalar hariç bütün malzemeleri karıştırıyoruz. Siz de sever miydiniz bilmiyorum; ama ben çocukluğumdan beri annemi veya anneannemi mutfakta hep izler, eğer hamur işi yapıyorlarsa da mutlaka bir parça hamur ister ve onları taklit etmeye çalışarak, kenarda ben de bir şekil vermeye çalışırdım, sağolsun beni kırmaz onu da fırına verir, iş misafirlere sunmaya gelince işte bunu da Pınar kendi elleriyle yaptı derlerdi, çok mutlu olurdum. Neyse tarife dönelim efendim, karışımımız hamur kıvamını aldığında, mis kokulu damla çikolatalarımızı paketinden çıkarıp, hamurun üzerine döküyoruz, ne kadar çikolata sevdiğinize göre oranı siz ayarlayabilirsiniz, 150 gr hem görüntü hem tat olarak bana yeterli geliyor, ama çikolatayı yoğun isterseniz, 250 gr'lık paketin hepsini de kullabilirsiniz. Eveeet çikolataları da hamurumuzla homojen olarak karıştırdıktan sonra, tepsimize bir pişirme kağıdı serip, bir yemek kaşığı yardımıyla hamurumuzdan parçalar alıp, tepsimize birer birer koyalım, sonra bu şekilsiz ama mis kokulu hamur parçacıklarını, bir bardak altı yardımıyla düzleştirip, inceltelim. Bu kurabiyenin sırrı ince ve ağızda dağılıyor olmasında, o yüzden şekline kafayı yormayın, inceltin ki fırından çıkınca bisküvi gibi olsunlar..Sakın bana kızmayın siz bunları yaparken fırını 180 oC'de ısıtmak gerekiyordu..neyse efendim biz ısıttık, tepsimizi de bir güzel yerleştirdik, 20 dakikamızı da tutuverdik, eve mis gibi kokular yayılıp, fırının içindeki kurabiyeler renk değiştirirken, fonda da bir güzel "those sweet words" çalıyordu..ve 20 dakikanın sonunda mutluluk dolu tepsimizi dışarı çıkarıp, birer kahve suyu koyup, herkese bizimkisi gibi mis kokulu sohbetler diledik.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder